Autós

1
2
3
4
  

Az Active Body Control rövidítése. A karosszéria dőlését mérséklő, illetve megakadályozó aktív felfüggesztési rendszer. Elsősorban a Mercedes AG autóiban találhatjuk meg. (A-osztály, rénszarvas teszt: emlékezetes botlás!)

Blokkolásgátló, az Anti Blocking System rövidítése. Megakadályozza a kerekek blokkolását fékezésnél, elősegítve azt, hogy az autó kormányozható maradjon.

Távolságtartó tempomat, az Adaptive Cruise Control rövidítése. A sebességtartó automata továbbfejlesztett változata, amely tartja az előttünk haladó autótól előre beállított követési távolságot.

Kanyarkövető xenon fényszóró, az Adaptive Forward Lightning. A biztonságos közlekedést eszközök egyike, melynek lényege, hogy az aktuális kormányállástól és sebességtől függően változik a fényszórók vetítési iránya.

A kipörgésgátló, az Anti Slide Control rövidítése. Megakadályozza a hajtott kerekek kipörgését, javítva ezzel az autó irányíthatóságát. Elsősorban rossz tapadási viszonyok esetén jön jól.

Összkerékhajtás. A négykerékhajtás elsősorban terepjárókra jellemző, hiszen rossz útviszonyok között ez elengedhetetlen, illetve egyes nagyteljesítményű autóknál, ahol két kerék már csak bajosan tudja útra vinni a motor erejét.

Légrugózás, Mercedes-Benz használja. A légrugózás lényege: a futóműben egy gázzal töltött tartály található, amelynek segítségével könnyebben lehet a különböző karakterű csillapításokat állítani, természetesen a komfort szolgálatában.

Megjelenítők illetve képi anyagok (álló/mozgó) oldalhosszúságainak aránya, melyet rendszerint egy matematikai arányszám formájában adnak meg. Az aránymutató a szélesség arányát adja meg a magassághoz képest.

Kézzel is kapcsolható automataváltó, a nevet a Chrysler használja. A kézzel is kapcsolható automataváltók esetében a fokozatot nem csak az automatika, hanem a vezető is kiválaszthatja, akár a kormányról vezérelve is.

Vészfék-fékasszisztens, a Brake Assist rövidítése. A rendszer felismeri, ha a sofőr vészfékezést hajt végre, ilyenkor pedig a pedálerőtől függetlenül automatikusan aktiválja a legnagyobb elérhető fékhatást.

Egy elsősorban az autós rendszerek hangzását javító eljárás, mely magában foglalja a BBE ViVA és BBE MP eljárásokat valamint egyéb ehhez az akusztikailag rossz és zajos környezethez fejlesztett rendszereket is tartalmaz.

Egy elsősorban az autós rendszerek hangzását javító eljárás, mely magában foglalja a BBE ViVA és BBE MP eljárásokat valamint egyéb ehhez az akusztikailag rossz és zajos környezethez fejlesztett rendszereket is tartalmaz.

Fényszórótípus, amikor a tompított és a távolsági fény is xenon. A xenon egy kékes fényű gázkisüléses izzó, amely a hagyományos halogénizzóknál jobb látási viszonyokat biztosít éjszaka.

Közös nyomócsöves turbódízel motor, a Common-rail Diesel Injection rövidítése. A Mercedes-Benz használja öngyulladós erőforrásainak megjelölésére.

Fokozatmentes automataváltó. A rendszer lényege, hogy nem különböző átmérőjű fogaskerekek vannak, hanem két kúpkerék egy szíjjal összekötve, az áttétel pedig attól függ, hol tartózkodik éppen ez a szíj a kúpokon.

Fedélzeti számítógép-rendszer, a Mercedes nagyobb autóiban lehet találkozni vele. Többnyire az autó apróbb beállításait, személyre szabását lehet rajta keresztül elvégezni.

Közös nyomócsöves dízelmotor.

A motorvezérlés egyik fajtája, a Double Overhead Camshaft rövidítése. A betűszó két, felül fekvő vezérműtengelyt takar.

Részecskeszűrő, a Filtre a Particules rövidítése. A dízelmotorok működése közben keletkezett apró koromszemek kiszűrésére szolgál.

Menetstabilizáló elektronika, a Dynamic Stabilization Control rövidítése. A BMW használja. (Lásd még: ESP )

A Volvo menetstabilizáló elektronikája.

Befecskendezési rendszer turbódízel motoroknál, a Direct Turbo Injection rövidítése. Az Opel használja, elsősorban régebbi modelljeinél.

Duplakuplungos sebességváltó, a Direct Shift Gear rövidítése. A két kuplungnak köszönhetően sokkal rövidebbek a váltási idők, ami elsősorban sportos autóknál lehet komoly fegyvertény. A DSG-vel a Volkswagen konszern autóinál találkozhatunk.

Elektronikus fékerő-elosztó, az Electronic Brake Distribution rövidítése. A rendszer működésének lényege, hogy kerekenként képes változtatni a fékerőt, így rövidítve tovább a fékutat. Elsősorban vegyes tapadású úttesten hasznos.